dijous, 5 de setembre del 2013

LA RELIGIOSA CARMELITA IRENE OBRADORS CELEBRA ELS 25 ANYS DE VIDA RELIGIOSA


LA GNA. IRENE A L'ALTAR DE LA PURÍSSIMA (NAVÀS)

El 15 d'agost, a la Missa de les 12 celebrada a la Parròquia de la Sagrada Família de Navàs, la Germana Irene Obradors i Palau va renovar la seva consagració religiosa amb motiu dels 25 anys com a Carmelita Missionera. Va presidir l'Eucaristia Mn. Tomàs Calvo, vicari de la parròquia, i la religiosa va estar acompanyada de les Germanes Carmelites de Navàs, dels seus pares, familiars, amics i de la Comunitat Parroquial.



Actualment la Gna. Irene exerceix la seva missió al Centre de Promoció Social "Francesc Palau", a El Prat de Llobregat, on s'encarrega del reforç escolar de nens i nenes amb dificultats i de la formació de persones adultes, moltes d'elles immigrants. A més a més és voluntària a la Fundació Arrels de Barcelona, que atén a les persones sense sostre.



En la celebració de les Noces d'Argent a Navàs, la Gna. Irene va adreçar aquestes paraules a les persones que l'acompanyaven:


Acció de gràcies
Em fa goig poder celebrar avui aquests 25 anys de consagració al Senyor en el Carmel Missioner, i celebrar-ho aquí, a la meva parròquia de la Sagrada Família de Navàs, on es va iniciar el meu camí cristià. Aquí vaig rebre el Baptisme, vaig fer-hi la 1ª Comunió, vaig participar en els grups parroquials i, posteriorment, el 1993, ja religiosa, vaig celebrar-hi els meus vots perpetus.
També em fa goig celebrar-ho en companyia vostre, membres de la comunitat cristiana parroquial, i especialment, de les germanes de la comunitat de Carmelites Missioneres, i dels meus pares, que són els primers que van sembrar i ajudar a créixer la llavor de la fe en mi.
Avui es compleixen 25 anys del meu SÍ “oficial”. Va ser aquell 15 d’agost de 1998 a la parròquia de San Pedro del poble de Zaratán (Valladolid), al final dels anys de noviciat.
Dic SÍ “oficial” perquè, prèviament hi va haver el SÍ de la primera crida, aquella que vaig sentir enmig de la meva vida de jove aquí a Navàs i que em va portar a deixar casa i família per entrar a la família religiosa de les Carmelites Missioneres allà pel 1985. He d’agrair als meus pares l’haver-me recolzat al donar aquell primer pas, arriscat, per la meva joventut, i dolorós, pel fet de marxar de casa i separar-me d’ells.
Després d’aquell primer SÍ n’han vingut molts d’altres, segons els serveis que la Congregació m’ha confiat en diferents llocs:
-al barri de Sants, a Barcelona, acabant els meus estudis de Filologia, donant les primeres classes, i treballant en la pastoral juvenil-vocacional;
-a Molina de Segura (Múrcia), donant classes de religió i treballant en la pastoral parroquial, especialment amb els joves;
-a Roma, on vaig estudiar Teologia;
-al Prat de Llobregat, a l’escola Mare de Déu del Carme, donant classes i col·laborant en la pastoral educativa;
-al barri de Gràcia, a Barcelona, donant classes i coordinant la pastoral al col·legi Sant Josep; fent també voluntariat a la Fundació Arrels ;
-i finalment, de nou al Prat de Llobregat, on em trobo actualment, treballant en el Centre de Promoció Social “Francesc Palau”.
Recordant aquest recorregut, neix en mi l’agraïment a Déu que ha anat guiant els meus passos, que m’ha fet créixer humanament i espiritual per mitjà dels reptes i dificultats que he anat afrontant, de les persones que he conegut i amb qui he compartit vida i missió. Gràcies perquè m’ha fet sentir la seva presència en tota circumstància, i la joia de posar tot el que sóc i tinc al servei d’Ell i dels germans.
Per tot això, només em resta dir “Per tot el que ha estat, GRÀCIES, Senyor!!, i dir també “A tot el que ha de ser, SÍ!”.
Us dono les gràcies també a tots vosaltres, la comunitat parroquial on de tant en tant continuo celebrant la meva fe; us convido a donar gràcies a Déu juntament amb mi, al mateix temps que m’encomano a les vostres pregàries.
Navàs, 15 d’agost de 2013


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada