dimarts, 12 d’agost del 2014

AVUI RECORDEM... EL BISBE ANTONI DEIG I CLOTET


EL BISBE ANTONI DEIG EN UNA CELEBRACIÓ A L'ESGLÉSIA DE NAVÀS

Avui fa 11 anys de la mort del bisbe Antoni Deig i Clotet, natural de Navàs. Com ja es va anunciar fa uns dies, a la Missa de les 8 d'aquest vespre es recordarà de manera especial. 
Recordem també un poema que va dedicar al seu poble natal:

DARRER CAMÍ, CAMÍ DE BASTÓ

Navàs!
Poble novell que m'has
vist néixer
i créixer.
No t'he dit mai
una paraula suau,
un vers, un poema, ai!
Ni en so de guerra ni de pau.
Ara, a les meves velleses,
sembla que, ales empeses,
volo cap a tu, freturós
i et veig allargassat
de la muntanya al Llobregat,
saltironant com gos
enjogassat.
Ja torno; jubilat
seuré als bancs del Passeig
prenent el sol o la fresca.
Els joves faran gresca
i jo, cremat l'ormeig
del meu treball,
seguiré la ruta avall
camí de bastó sense quimera.
Ja tot queda ben enrera.
Només tu, Navàs,
en l'horitzó, em seràs
passat i futur alhora.
Si la meva ànima plora
consol em donaràs,
NAVÀS!

(Poema de Mons. Antoni Deig dedicat a Navàs, el seu poble natal i llegit al pregó de la Festa Major del poble, l'any 1997).


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada